lördag 14 juli 2007

Mobilt Bredband från Tele2 - bara problem?


Fin reklam, men kass support från Tele2

Den 29 juni beställde jag mobilt bredband från Tele2. Deras slagord är "Enkelt - bara att plugga in i USB-porten och surfa". Pyttsan, säger jag. Visserligen var själva installationen bara halvkrånglig, man fick med en CD-skiva med drivrutiner som var för gamla och var tvungen att stänga av SIM-kortets PIN-lås för att kunna använda modemet, men sedan tar det stopp.

Problemet är att Tele2 vägrar aktivera det nya SIM-kort som de skickat med mitt modem. Jag har nu ringt samtal nummer fem till deras kundtjänst på mindre än två veckor. Varje gång hittar de problemet, erkänner att de är de som har gjort fel och sedan händer ... ingenting. Jag kan inte ens ge ett vettigt omdöme av hur det fungerar att surfa med Tele2:s mobila bredband, för jag kommer inte igång. Jag ska nog inte ens nämna de fyra mail jag har skickat till kundtjänst sedan den 5:e juli, jag har ju inte fått svar på ett enda ett.

Så istället får Tele2 stå ut med att bli omskrivna i negativa ordalag. Marknadschefen blir säkert överlycklig över alla blogginlägg som dyker upp i Googles resultatlistor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar