måndag 3 mars 2008

Ny design på firmans webbplats

Den gamla sidan börjar bli lite småtråkig och har inte uppdaterats på flera år. Därför är det dags för en total website makeover för mitt företags webbplats. Men det är svårt att göra något åt sig själv eftersom man ofta blir för petig. Därför slänger jag ut ett utkast här och frågar efter kommentarer. De tre snubbarna till höger tyckte jag passade bra ihop med företagsnamnet, och samtidigt visar de att det handlar om ett "riktigt" företag, ingen liten hobbyverksamhet. Tobbe tyckte att de påminde om filmen Ocean's Eleven. Jag kommer att ha en företagsblogg där jag skriver om saker som är aktuella i verksamheten och inom branschen. Tanken är att få återkommande besökare. Det är ett utkast, så det har en bit kvar innan det blir något vettigt av det, men ni får gärna komma med kommentarer. Så, vad tycks?

3 kommentarer:

  1. Schysst, tycker jag. ditt färgval känns mycket modernare nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar väl schysst. Du kanske kan göra gubbarna lite transparanta, eller nått? Testa. Jag vet inte, bara en känsla. Annars kan det lätt bli lite för mycket fokus på dem.

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid gillat dina kombinationer av stilfullt utseende med sköna inslag av "barnslighet". Det har detta utkastet med. Dock så har inte gubbarna det. Nu är det kanske bara jag men det kändes mycket behagligare att titta på de tre fönstren till vänster som var lite sneställda än att titta på de smått arga gubbarna.

    SvaraRadera